ظرفشویی
چگونه ماشین ظرفشویی خود را تعمیر کنیم

چگونه ماشین ظرفشویی خود را تعمیر کنیم

تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیر ماشین ظرفشویی سحام سرویس، در صورتیکه ماشین ظرفشویی شما به مشکل خورده و نیاز به سرویس یا “ دارید می‌توانید درخواست خود را بصورت آنلاین در همین صفحه ثبت کنید یا با ما تماس بگیرید. در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان سحام سرویس با شما تماس می‌گیرد و پس از آن، کارشناس قیمت “تعمیر ماشین ظرفشویی” را به صورت حدودی به شما اعلام می‌کند. در صورت توافق، تعمیرکار سحام سرویس به محل مورد نظر مراجعه کرده و مورد نظر شما انجام می‌شود.

با استفاده از خدمات می توانید تا 75% در هزینه تعمیرات ماشین ظرفشویی در اصفهان صرفه جویی داشته باشید.

در هر روز از سال صادقانه کار خود را انجام می دهد. شاید حتی دو بار در روز اجرا شود. شما به سختی به آن فکر می کنید، به جز اینکه آن را با یک غلاف یا پودر پر کنید و چند دکمه را فشار دهید. البته این ماشین ظرفشویی شماست و یکی از پرکارترین وسایلی است که در خانه خود دارید. از آنجایی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، مهم این نیست که آیا خراب می شود، بلکه مهم است که چه زمانی.

وقتی آن روز فرا رسید، قبل از اینکه با یک تکنسین لوازم خانگی تماس بگیرید، آیا می دانستید که می توانید بسیاری از تعمیرات معمولی ماشین ظرفشویی را خودتان انجام دهید؟ اگرچه ممکن است وسیله‌ای ترسناک به نظر برسد، اما در قلب خود ماشین ظرفشویی وسیله‌ای ساده است که در صورت داشتن تجربه می‌توانید خودتان آن را تعمیر کنید.

در حالی که تعمیر ماشین ظرفشویی DIY امکان پذیر است، اما ممکن است مشکل باشد، به خصوص اگر تجربه کمی داشته باشید. اگر در مورد توانایی خود برای تکمیل هر مرحله در این پروژه مطمئن نیستید، با یک متخصص تماس بگیرید.

اصول نحوه کار ماشین ظرفشویی

قبل از اینکه در تعمیر ماشین ظرفشویی خود غوطه ور شوید، به درک چگونگی کارکرد آن کمک می کند.

ماشین ظرفشویی شما آب را تا 140 درجه فارنهایت در حوضچه پایینی خود (ناحیه زیر قفسه پایینی) با یک عنصر حرارتی فلزی گرم می کند. در حین پخش مواد شوینده، بازوهای اسپری آن آب را روی ظروف پمپ کنید. پس از دومین اسپری آبکشی، المنت حرارتی مجدداً وارد می شود تا ظروف خشک شود. دمای بالا و فشار آب به این معنی است که درب و سایر نقاط فرار بالقوه باید کاملاً آب بندی شوند.

بیشتر مشکلات ماشین ظرفشویی حول آن عملکردهای اساسی و اصلی است و برای رفع مشکلات فقط به ابزارهای ساده و مهارت های اولیه نیاز دارد.

ملاحظات ایمنی

برای تمام تعمیراتی که شامل خارج کردن دستگاه از محل آن است، این مراحل را دنبال کنید. ماشین‌های ظرفشویی سنگین‌تر هستند، بنابراین خطر افتادن آن‌ها به جلو پس از خارج شدن از محفظه وجود دارد.

کلید مدار را در پنل سرویس خاموش کنید.
زیر سینک آشپزخانه، خط تامین آب را ببندید. لوله های تخلیه و تغذیه ماشین ظرفشویی را جدا کنید. سیم برق را جدا کنید.
در را باز کن. پیچ ماشین را در جایی که به قاب فلزی یا قسمت زیرین میز وصل شده است باز کنید.
درب را کمی باز کنید تا دستگاه را به دست بگیرید. دو طرف دستگاه را نگه دارید. در حالی که دستگاه را به سمت خود می‌کشید، به آرامی دستگاه را به سمت دیگر تکان دهید.
در را در حالی که دستگاه خارج از محفظه آن باز می شود، باز نکنید زیرا ممکن است به سمت جلو خم شود و به شما آسیب برساند. اگر نیاز به باز کردن در دارید، ماشین را تا نیمه به داخل محفظه فشار دهید تا از واژگونی آن جلوگیری کنید.

قبل از کار بر روی ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید که سیم برق به طور کامل از پریز جدا شده باشد و تمام شیلنگ ها جدا شده باشند. هنگامی که درب ماشین ظرفشویی باز است، برای پشتیبانی به آن تکیه نکنید.

آنچه شما نیاز خواهید داشت:

تجهیزات / ابزار:

  • پیچ گوشتی
  • سشوار
  • آب و صابون ملایم
  • اسفنج
  • سرکه خانگی
  • نوار تفلون
  • انبر قفل کانال
  • مجموعه آچار
  • درایور مهره شش گوش

مواد:
قطعات و ابزار مورد نیاز شما به آنچه در هنگام عیب یابی پیدا می کنید بستگی دارد.

  • شناور جدید
  • سوئیچ شناور بیش از حد جدید
  • واشر جدید وان
  • شیر ورودی جدید
  • المنت گرمایشی جدید

دستورالعمل ها

دستورالعمل ها ماشین ظرفشویی

چگونه ماشین ظرفشویی سرریز شده را تعمیر کنیم؟

مجموعه شناور که در حوض ماشین ظرفشویی قرار دارد، وسیله ای بشقاب مانند است که با بالا آمدن آب در حوضچه شناور می شود. هنگامی که آب به ارتفاع معینی می رسد، سوئیچ شناور بیش از حد متصل به ماشین ظرفشویی سیگنال می دهد که آب را قطع کند. اگر شناور حرکت نمی کند یا سوئیچ کار نمی کند، آب همچنان بالا می رود تا زمانی که سرریز شود.

1-شناور را تعمیر کنید

شناور را چند بار با دست بالا و پایین بیاورید تا «چسبانده شود». شناور باید آزادانه حرکت کند تا سوئیچ را فعال کند. اگر این اتفاق نمی افتد یا اگر شناور به وضوح آسیب دیده است، کل مجموعه شناور را تعویض کنید.

2-سوئیچ شناور Overfill را بررسی کنید

سوئیچ شناور یک کلید رله کوچک است که جریان الکتریکی ولتاژ پایین را اجازه می دهد یا آن را قطع می کند. شناور را بلند کنید و با دقت گوش دهید. اگر صدای کلیک فلزی سختی شنیدید، این احتمال وجود دارد که خود سوئیچ به درستی کار کند. اگر نه، این قطعه ارزان قیمت را تعویض کنید.

3-سوئیچ شناور Overfill را تعویض کنید

پس از انجام مراحل خاموش کردن، سوئیچ را پیدا کنید. سوئیچ قدیمی را که باید بسیار آسان باشد باز کنید و سوئیچ جدید را در جای مناسب قرار دهید.

نکته:
نقاط دسترسی به سوئیچ شناور بین مدل‌ها متفاوت است، بنابراین برای یافتن مکان، به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید. بسته به مدل شما، ممکن است پشت دستگاه یا جلو، زیر پا قرار بگیرد.

سوئیچ شناور Overfill را تعویض کنید

نحوه رفع نشتی درب ماشین ظرفشویی

اگر آب از پایین یا طرفین درب ماشین ظرفشویی شما چکه می کند، به احتمال زیاد درزگیر درب شما دیگر به درستی کار نمی کند و نیاز به تعویض دارد. درب شما ممکن است نشتی داشته باشد، حتی اگر دستگاه به خوبی کار کند یا ممکن است در ارتباط با مشکلات سرریز نشتی داشته باشد.

1-موانع درب را بررسی کنید

اگر درب در زمان های تصادفی نشتی دارد، ممکن است به این دلیل باشد که دستگاه را به درستی بارگیری کرده اید. وسایل بزرگی که روی قفسه پایینی به طرفین قرار می گیرند ممکن است مانع از بسته شدن محکم در شوند. در نتیجه ممکن است آب نشت کند. اقلام بزرگ را دور از درب بارگیری کنید.

2-مهر و موم درب را بردارید و تمیز کنید

مهر و موم را با دست بیرون بکشید. کانال را با مخلوط ملایمی از صابون ظرفشویی و آب گرم تمیز کنید، زیرا مواد زائد مانع از چسبیدن مهر و موم می شوند. بگذارید کانال خشک شود.

مهر و موم را دوباره به کانال فشار دهید. آزمایش ماشین ظرفشویی را انجام دهید. اگر نشتی همچنان وجود دارد، زمان تعویض مهر و موم فرا رسیده است.

مهر و موم درب را بردارید و تمیز کنید

3-مهر و موم را جایگزین کنید

از سشوار روی حرارت کم استفاده کنید تا مهر و موم جدید را صاف کنید زیرا از قرار گرفتن در بسته چروک و تا می شود.

مهر و موم را به داخل کانال فشار دهید، از بالا شروع کنید و به سمت چپ و راست پایین بروید. قبل از بستن در، مهر و موم را دوباره چک کنید. برای آزمایش آزمایشی روی ماشین ظرفشویی بچرخید و در عین حال مراقب نشتی باشید.

نحوه تعمیر ماشین ظرفشویی که آب آن تخلیه نمی شود

هنگامی که ماشین ظرفشویی تخلیه نمی شود یا به آرامی تخلیه می شود، احتمالاً دستگاه شما دارای انسداد است که می توانید با دست آن را پاک کنید.

1-سینک و لوله تخلیه را بررسی کنید

ابتدا به سینک آشپزخانه نگاه کنید. سینک ظرفشویی و ماشین ظرفشویی شما یک سیستم زهکشی مشترک دارند. اگر فاضلاب ماشین ظرفشویی مسدود شده باشد، سینک ظرفشویی نیز ممکن است مسدود باشد.

در حالی که زیر سینک هستید، بررسی کنید که لوله تخلیه ماشین ظرفشویی (یک لوله پلاستیکی موجدار) پیچ خورده نباشد. باید در یک انحنای صاف از ماشین ظرفشویی تا فاضلاب حرکت کند.

سینک و لوله تخلیه را بررسی کنید

2-فیلتر تخلیه را بررسی و تمیز کنید

فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی خود را در پایین دستگاه، در حوضچه بررسی کنید. برخی از ذرات غذا از فیلتر عبور می کنند، اما برای جلوگیری از ذرات بزرگتر طراحی شده است. فیلتر را با بیرون کشیدن ذرات پاک کنید (آنها را به زور وارد فیلتر نکنید).

اگر ذرات قابل رویت وجود نداشت، قفس فیلتر را با برداشتن دو پیچ از بالای قفس جدا کنید. پس از برداشتن قفس، هرگونه انسداد را پاک کنید.

3-لوله تخلیه را پاک کنید

دستگاه را خاموش و خارج کنید. لوله تخلیه پلاستیکی متصل به پشت دستگاه را پیدا کنید. آن را جدا کرده و در لوله باد کنید. اگر هوا آزادانه جریان نداشته باشد، لوله مسدود می شود.

لوله را با جاری شدن شدید آب در داخل سینک تمیز کنید. اگر بلوک به سختی پاک می شود یا لوله آسیب دیده به نظر می رسد، یک لوله جدید خریداری کنید.

لوله تخلیه را پاک کنید

نحوه تعمیر ماشین ظرفشویی که به خوبی تمیز نمی شود

اگر ماشین ظرفشویی خود را در یک چرخه کامل روشن کنید، فقط بعد از چرخه خشک کردن، غذای خشک شده و کیک شده را کشف کنید، می تواند خسته کننده باشد. آیا ماشین ظرفشویی شما نیاز به تعویض دارد؟ شاید نه. برای ماشین هایی که ظروف را به خوبی تمیز نمی کنند، این روش را دنبال کنید که به شما کمک می کند بازوهای اسپری حیاتی را تمیز و باز کنید.

1-بازوهای اسپری را تمیز کنید

آب منجر به تجمع مواد معدنی می شود. تمام بازوهای اسپری را بردارید و آنها را در سرکه خیس کنید تا رسوبات معدنی از بین بروند.

2-شیر ورودی را تعویض کنید

پانل دسترسی به ضربه پا را بردارید. خط آبی که به شیر ورودی متصل است را بردارید. با انبردست اتصالات برنجی را جدا کنید. سپس با یک درایور مهره شش گوش، براکت شیر را از دستگاه جدا کنید. دسته برق متصل شده را بردارید.

اتصالات جدید دریچه ورودی را وصل کنید، مراقب باشید ابتدا نوار تفلون را روی رزوه ها بپیچید. مجموعه و ضربه پا را دوباره وصل کنید.

نحوه تعمیر ماشین ظرفشویی که ظرف ها را خشک نمی کند

آیا ظروف حتی پس از یک چرخه کامل هنوز خیس هستند یا مرطوب؟ آن عنصر حرارتی نعل اسبی شکل فلزی در پایین دستگاه، در حوضه، عملیات خشک کردن را بر عهده دارد. این المنت گرمایشی نسبتاً ارزان است و تعویض آن ساده است.

1-عنصر گرمایش را جدا کنید

دستگاه را خاموش کنید، آن را جدا کنید و آن را از محفظه آن خارج کنید تا بتوانید به پشت آن دسترسی داشته باشید.

در پشت دستگاه، دو سیمی را که به پایانه های المنت گرمایش متصل می شوند، قرار دهید. با یک پیچ گوشتی سر صاف، سیم ها را به آرامی شل کنید. سیم ها را روی زمین قرار دهید و به موقعیت آنها (چپ یا راست) توجه کنید.

با یک آچار دو مهره نگهدارنده پلاستیکی را باز کنید. اندازه ها ممکن است متفاوت باشد، اما معمولاً از آچار 3/4 اینچی استفاده می کنید.

عنصر گرمایش را جدا کنید

2-عنصر گرمایش را بردارید

به قسمت جلوی دستگاه بروید و آن را تا نیمه به داخل محفظه خود فشار دهید. در را باز کنید و قفسه پایینی را بردارید. عنصر گرمایش را بردارید. از آنجایی که قبلاً آن را از پشت شل کرده اید، فقط باید آن را بیرون بیاورید.

3-عنصر گرمایش را تعویض کنید

تعویض المنت حرارتی ماشین ظرفشویی برعکس عمل می کند. آن را به آرامی در فضای مناسب قرار دهید و به پشت ماشین ظرفشویی بروید. مهره های نگهدارنده را محکم کنید، سپس سیم ها را وصل کنید. حتما مهره های نگهدارنده را با دقت سفت کنید تا ترک نخورند.

عنصر گرمایش را تعویض کنید

مجموعه با تعمیرکارهای متخصص و مجرب در تعمیرات ماشین ظرفشویی به شما خدمت رسانی می کند. در صورت نیاز تعمیرکار با شماره های ثبت شده در سایت با ما تماس حاصل فرمائید و پس از مشاوره رایگان، درخواست سرویسکار برای شما ثبت می شود و همچنین اعزام تعمیرکار در کمترین زمان به شما مشتریان عزیز در سراسر نقاط شهرستان اصفهان برای تعمیرات ماشین ظرفشویی امکان پذیر است.

در صورتی که برای سرویس و یا تعمیر دستگاه خود نیاز به تکنسین متخصص داشتید، می‌توانید روی نیرو‌های مجرب مجموعه‌ی سحام سرویس، حساب کنید؛ مرکز خدماتی سحام سرویس با به کارگیری تیم متخصص، به طور شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل آماده اعزام تعمیرکار سیار به منزل شما است. همچنین مشاورین این گروه به صورت آنلاین و تلفنی نیز آما‌ده‌ی پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود و شما برای درخواست مشاوره تعمیرات، می‌توانید با گروه ما تماس بگیرید.